تاريخ : پنج شنبه 15 بهمن 1394برچسب:اعجاز, قرآن, اعجاز قرآن, دین, اسلام, معجزه, قرآن, اعجاز عددی, علم قرآن, جالب, شگفت انگیز, | 13:36 | نویسنده : مرتضی |

امام جعفر صادق(ع) می‌فرماید: همانا روز قیامت خداوند از بنده مؤمن که در دنیا فقیر و محتاج بوده دلجویی می‌کند چنان که برادری از برادرش عذر می‌خواهد.

خداوند به او می‌فرماید: به عزت و جلالم سوگند! تو را به خاطر اهانت و خواری‌ات در نظرم محتاج کردم؛ پس پرده‌ها را بردار و ببین به جای دنیا چه چیزها به تو داده‌ام.
پس پرده‌ها را بردارد و آنچه را که خدای متعال از عوض دنیا به او داده بنگرد و سپس به خدای عزوجل می‌دارد: پروردگارا! با این عوضی که به من عطا فرمودی، زیانی به من ندارد آنچه از دنیا از من بازگرفتی.


تاريخ : پنج شنبه 15 بهمن 1394برچسب:, | 13:27 | نویسنده : مرتضی |
 
سریال تلویزیونی جدید رژیم صهیونیستی با موضوع ربودن وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران به نام "سردار سلیمانی" از تلویزیون رژیم اسرائیل در حال پخش است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سریال تلویزیونی جدید رژیم صهیونیستی با موضوع ربودن وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران از تلویزیون رژیم اسرائیل در حال پخش است.
به گفته وب سایت صهیونیستی "TeHtel" مجموعه تلویزیونی «بدل ها»، پیش از اکران به بیش از  صد کشور دنیا فروخته شده است.

اولین صحنه این سریال با ربودن وزیر دفاع کشورمان که در این مجموعه "سردار فرهاد سلیمانی" نام دارد، در مسکو آغاز می گردد.

به گفته این وب سایت صهیونیستی، این مجموعه کنجکاوی برانگیز که اکران آن از هفته گذشته در سرزمین های اشغالی شروع شده، در کشورهای بسیاری با استقبال روبرو گشت و شبکه های تلویزیونی گوناگون آن را برای پخش خریداری نموده اند.
 
داستان این مجموعه درباره ربودن وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران از یک هتل در مسکو توسط عوامل موساد است که برای انجام این فعالیت از پاسپورت چند شهروند معمولی استفاده کرده اند.
 

 ادامه در ادامه مطلب ....



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 14 بهمن 1394برچسب:, | 12:11 | نویسنده : مرتضی |

پروفسور ویلیام براون این گونه مسلمان شد …

"من یکی از مردم عادی آمریکا بودم. من به دنبال فلسفه ای بودم که بیان کند بهترین دارایی که بعد ازمرگ برای شخصی مفید هست چه چیزی است." ترجمه متن تصویر

به واقع سبب آن موج و نوسان لفظ جلاله «الله» بود که توسط بعضی از گیاهان صادر می‌شود.

در یک تحقیق علمی که در مجله‌ی علمی مشهور Journal of Plant Molecular Biology منتشر شد(2013)، گروهی از دانشمندان آمریکایی کشف کردند که بعضی از گیاهان استوایی موج‌ها و حرکات نوسانی مافوق صوت از خود صادر می‌کنند که ثبت و ضبط آن‌ها با جدیدترین تجهیزات علمی و تخصصی صورت گرفته است. دانشمندانی که حدود سه سال به پی‌گیری و بحث این پدیده حیرت‌انگیز پرداخته بودند، به تفکیک این امواج و نوسانات به شکل فتوالکتریک به واسطه‌ی دستگاه رصد الکترونی (Oscilloscope) مشغول شدند و مشاهده کردند که این نوسانات فتوالکتریکی بیش از ۱۰۰ بار در ثانیه تکرار می‌شوند.

پروفسور ویلیام و کسی که رهبری گروهی از دانشمندان که تحقیق آن پدیده را بر عهده داشتند، اشاره کردند که بعد از نتایجی که به دست آورده‌اند هیچ توجیه و تفسیر علمی‌ای برای این پدیده پیش رویمان نداریم و نتایج تحقیقات خود را به تعدادی از دانشگاه‌های ایالات متحده و اروپا و مراکز علمی تخصصی عرضه داشتیم، ولی همه‌ی آن‌ها از تفسیر این پدیده عاجز شده و همگی شگفت‌زده شده‌اند. آخرین بار این تجربه در حضور گروهی علمی از انگلستان به اجرا گذاشته شد که در میان آنان دانشمند مسلمانی هندی الاصل حضور داشت. پس از پنج روز که در طی آن تجارب آزمایشگاهی عرضه شد و باعث حیرت دانشمندان انگلیسی شد، دانشمند مسلمان ایستاد و گفت: «توجیه و تفسیر این پدیده از ۱۴۰۰ سال پیش نزد ما مسلمانان موجود بوده است».

دانشمندان با شنیدن این سخن شگفت زده شدند و با اصرار از او خواستند تا آن‌چه را می‌خواهد، بگوید و برای آنان شرح دهد. او این آیه از قرآن را برای آنان تلاوت کرد: « وَإِن مِّن شَیْءٍ إِلاَّ یُسَبِّحُ بِحَمْدَهِ وَلَکِن لاَّ تَفْقَهُونَ تَسْبِیحَهُمْ إِنَّهُ کَانَ حَلِیمًا غَفُورًا »[الإسراء:۴۴]. و این نوسانات فتوالکتریکی که بر صفحه‌ی دستگاه نیز ظاهر شده است، چیزی جز لفظ جلاله «الله» نیست. سکوت و سرگشتگی بر حاضران در سالنی که دانشمند مسلمان در آن سخنرانی می‌کرد، حکم‌فرما شد. سبحان الله ... این معجزه‌ی دیگری از معجزات این دین حق است. همه‌ی اشیاء به نام خداوند تسبیح می‌گویند، همان‌گونه که خداوند به ما خبر داده است.

 

پس از گذشت چند روز، پروفسور ویلیام براون در دانشگاه میلون کنفرانسی ترتیب داد و گفت: «در طول زندگی‌ام تا اکنون که ۳۰ سال از عمر کاری من می‌گذرد، چنین پدیده‌ای را مشاهده نکرده‌ام و هیچ یک از دانشمندان گروه تحقیقاتی نیز تفسیری برای آن ارائه نکرد و هیچ پدیده طبیعی هم وجود ندارد که آن را شرح و توضیح دهد و تنها توضیح و تفسیرش را در قرآن یافتیم. در این میان چیزی جز این نمی‌توانم بگویم: «أشهد أن لا إله إلا الله و أشهد أنّ محمداً عبده و رسوله».



تاريخ : چهار شنبه 14 بهمن 1394برچسب:ویلیام براون, اسلام, مسلمان, قرآن, معجزه, | 11:6 | نویسنده : مرتضی |

آیا میدانستید قرآن کریم 1400 سال پیش سرعت نور را اندازه گیری کرده است ؟

سرعت نور در خلا بر حسب زمان 300هزار کیلومتر است یا مقدار دقیق ان299792458 است .حالاجالب است بدانید قرآن1400 سال قبل این مقدار رامحاسبه کرده است.

 

سوره معارج آيه 4  (تَعْرُجُ الْمَلائِکَةُ وَ الرُّوحُ إِلَيْهِ في‏ يَوْمٍ کانَ مِقْدارُهُ خَمْسينَ أَلْفَ سَنَةٍ)

ترجمه:فرشتگان و روح (جبرییل ) به سوى او عروج مى كنند در آن روزى كه مقدارش پنجاه هزار سال است

 

طبق گفته قرآن،آفريدگان سه دسته اند:

ــ انسان که از خاک است

ــ جن که از آتش است

ــ و فرشته که از نور است!

مابافرشته یاهمان ملائکه که از نور خلق شدند کار داریم
گفته شده وقتی فرشته هاحرکت میکنند برای آنها یک روز زمان میبرد ولی برای انسانها پنجاه هزارسال طول میکشد!
  قرآن1400سال پیش بایک پیامبرکه از نظر آکادمیکی بیسواد بوده،گفته زمان نسبی است و بستگی به دید طرف دارد،فرشته یک روزاحساس میکند و انسان پنجاه هزارسال!
حالاچرا 50000 ؟؟؟
طبق نظریه نسبیت وقتی چیزی سرعت بگیرد زمان برای او به نسبت ما کند احساس میشود و در دید ما خیلی طول میکشد.
زمان برای فرشته های درحال حرکت یک روز است و برای ما 50000 سال،خوب نظرتون چیه که برعکس عمل کنیم و سرعت یک فرشته راکه از نور خلق شده بهدست آوریم؟

 

 

به عکس دقت کنید

 

 

 

فرمول سرعت بر اساس انبساط رو براتون آوردیم

سال های قمری حدود 354 روز دارند یعنی میزان اختلاف زمان ما بایک فرشته درحال حرکت50000*354 است.
پس جایگزین میکنیم:
میبینیم که عددحاصل میشه 300000 (299792458)
یعنی دقیقا سرعت نور در خلا
طبق قرآن فرشته ازنور است و سرعت نور دقیقا299792458
به نظرشماگفته قرآن تصادفیست؟

 




تاريخ : سه شنبه 13 بهمن 1394برچسب:اعجاز, قرآن, اعجاز قرآن, دین, اسلام, معجزه, سرعت نور, فرشته, ملائک, خدا, آیه 4 معراج, | 16:1 | نویسنده : مرتضی |

بن لادن زنده است و ماهانه حقوق می‌گیرد!


 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «ادوارد اسنودن» کارمند سابق سازمان جاسوسی آمریکا که از وی با عنوان افشاگر اسناد ویکی لیکس یاد می شود مدعی شد که «اسامه بن لادن» رهبر القاعده زنده است و ماهانه بیش از ۱۰۰ هزار دلار از آمریکا حقوق می گیرد.
 
وی در ادامه افزود: من نمی توانم بگویم اسامه بن لادن در حال حاضر کجاست اما وی در سال ۲۰۱۳ در مجمع الجزایر «باهاماس» همراه با پنج تن از همسران و بچه هایش زندگی می کرد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: خبر کشته شدن اسامه بن لادن توسط آمریکا دروغی محض است. اسامه بن لادن در سال ۲۰۱۳ به جزایر «باهاماس» منتقل شد و در آنجا با زن و بچه هایش زندگی می کند. من در این باره شواهد و مستنداتی در دست دارم و درباره آن نیز کتابی خواهم نوشت.
 
ادوارد اسنودن از کارمندان سابق سازمان جاسوسی آمریکا است که پس از افشای اطلاعات سری این سازمان جاسوسی فرار کرد و هم اکنون در روسیه بسر می برد. آمریکا در سال ۲۰۱۱ میلادی با انجام عملیاتی در شهر «ایبت آباد» پاکستان نزدیک اسلام آباد مدعی شد که اسامه بن لادن رهبر القاعده را به هلاکت رسانده و جسد وی را به دریا انداخته است.



تاريخ : سه شنبه 13 بهمن 1394برچسب:, | 12:15 | نویسنده : مرتضی |

پدر ما خیلی مهربان بود، خیلی، مثل همه پدر ها. مادر ما که در سن 25 سالگی فوت کردند و به رحمت خدا رفتند ایشان خودشان در کارهای خانه کمک میکردند،روز هایی که روزه میگرفتیم خودشان برای ما افطار درست میکردند و ماهم برای این که ایشان افطاری درست میکردند با شوق روزه می گرفتیم، ایشان حتی شبها ما را بیدار نگه می داشتند و میگفتند میوه بخورید،تا روزها بخوابیم و روزه برایمان سخت نشود. به زندگی خیلی میرسیدند، خودشان خرید های خانه را میکردند،میوه رابا سبد میخریدند و وسط حیاط میگذاشتند،میگفتند بخورید تا سیر شوید. با آن همه مشغولیتی که داشتند شبی 10 دقیقه ما را جمع میکردند و برای ما صحبت میکردند. حتی چون طبیب ماهری بودند طبابت ماراهم خودشان برعهده داشتند.

من 17 ساله بودم که ایشان فوت کردند، من خیلی ازشون راضی ام ، خیلی.

 

 

مختصری ازنقل خانم فاطمه انصاری فرزند شیخ.

منبع: کتاب سوخته ، نوشته شیخ محمد جواد انصاری همدانی



تاريخ : سه شنبه 13 بهمن 1394برچسب:شیخ انصاری, همدانی, شیخ, زندگی, اسلامی, روحانی, آخوند, سبک زندگی, | 11:22 | نویسنده : مرتضی |

(شیخ انصاری همدانی) توی خانه نمیگذاشت کسی استکان چایی برایش ببرد ، خودش چایی می آورد، سفره میگذاشت.همسرشون مریض بود و نمیتوانست در خانه کار کند ولی آقا بروز نداده بود.

پدر و مادرش میخواستند ببرندش، چون میدانست میبرندش مریض خانه. خودش تا آخر نگهش داشت تا مرحوم شد. وقتی ما بودیم همه کارها را خودش میکرد و خودش برامون غذا میپخت.

به نقل از مرحوم دولابی شاگرد ایشان.

و مسلما این چیزی جز عشق و علاقه به خانواده برای رضای خدا نیست!!

و این سنت مردان خداست...

 



اولین قدم برای زندگی بهتر

جهاد با نفس، نخ تسبیح تمام فضایل است / خط عملیاتی ما، مبارزه با نفس است

  • پیامبر اکرم(ص) تعبیری دربارۀ جهاد با نفس دارند که بنده از این تعبیر برای معرفی بحث استفاده می‌کنم. جهاد در راه خدا، کار مهم و باعظمتی است که یکی از اتفاقاتی که در آن می‌افتد، شهادت در راه خداست و فضای بسیار عاشقانه‌ای هم دارد؛ اما وقتی پیامبر اکرم(ص) از چنین جهادی برگشته بودند، از فضیلت دفاع مقدس همراه با شهادت و جانبازی و ایثاری که در آن وجود داشت، تعبیر به جهاد اصغر فرمودند و بعد فرمودند حالا به سراغ جهاد اکبر برویم. موضوع صحبت، که نخ تسبیح فضائل است، جهاد با نفس است.

 

میزان ارزش هر کس به میزان اهتمام او در جهاد با نفس است/ میزان آلودگی هر کس مربوط به اشتباهاتی است که در مبارزه با نفس دارد

 

  • موضوع اصلی، جهاد با نفس است؛ نه موضوعاتی مانند دوری از حسادت، تکبّر، تنبلی، حرص، حسرت، صداقت داشتن، مهربان بودن و... . خط عملیاتی ما، مبارزه با نفس است. میزان ارزش هر کسی به میزان اهتمامی است که در جهاد با نفس دارد. میزان آلودگی و سیاهی هر کسی هم مربوط به اشتباهاتی است که در مبارزه با نفس دارد. چونکه اگر کسی در جهاد با نفس موفق باشد، مقداری از این موفقیت در نماز اول وقت، مقداری در مهربانی با دیگران، و مقداری در سایر خوبی‌ها تجلی می‌کند.

 

2. «احساس خطر از جانب دشمن»/ در جهاد اکبر هم باید دشمن را ببینی تا بتوانی مراقب خودت باشی و از خدا کمک بخواهی

 

  • مشابهت دیگر جهاد اکبر و جهاد اصغر در حضور دشمن و خطری است که از جانب دشمن احساس می‌شود. در جهاد اصغر وقتی دشمن را حس می‌کنی و متوجّه خطری که از جانب او تو را تهدید می‌کند، می‌شوی، بیشتر به خدا پناه می‌بری و معنویت را تجربه می‌کنی. در جهاد اکبر هم باید دشمن را ببینی تا بتوانی مراقب خودت باشی و از خدا کمک بخواهی.
  • رسول خدا(ص) می‌فرماید: «دشمن‌ترین دشمنان تو، نفس تو است که بین دو پهلوی تو قرار دارد؛ أَعْدَى عَدُوِّکَ نَفْسُکَ‏ الَّتِی بَیْنَ‏ جَنْبَیْک»(مجموعه ورام/ج1/ص59)‏ به علاوه اینکه دشمن بیرونی ما در جهاد اکبر یعنی همان شیطان رجیم، ضعیف قلمداد شده است؛ «مسلّماً مکر و حیله شیطان ضعیف است؛ إِنَّ کَیْدَ الشَّیْطانِ کانَ ضَعیفاً»(نساء/76)

 

شجاعتی که برای جهاد اکبر لازم است بیش از جهاد اصغر است

 

  • هم جهاد اصغر و هم جهاد اکبر هر دو سخت هستند و جهاد در هر دو میدان به شجاعت نیاز دارد. البته شجاعتی که برای جهاد اکبر لازم است بیشتر از شجاعتی است که برای جهاد اصغر لازم است. ترس از دست دادن «لذّت»، ترس از دست دادن «آبرو»، ترس از دست دادن «فرصت»، روی شجاعت تأثیر منفی می‌گذارد و اینها از دشواری‌های جهاد اکبر است.

 

اهتمام به خدا و مهم شدن آخرت در جهاد اکبر بیشتر است

 

  • حضرت امام(ره) می‌فرمودند بسیج مدرسۀ عشق است و بر علاقه و عشق و محبّت به خدا در دفاع مقدس و جهاد اصغر تأکید می‌کردند. این اهتمام به خدا و مهم شدن آخرت، در جهاد اکبر بیشتر است. کسی که در جهاد اصغر عاشق خدا می‌شد و گریه می‌کرد که خدایا من دوست دارم بیایم پیش تو، این احساس را در جهاد اکبر بیشتر خواهد داشت.
  • در روایتی از امام باقر(ع) نقل شده است که خداوند متعال فرموده است: «خداوند عزّ و جلّ مى فرماید: به عزّت و جلال و عظمت و شکوه و بلندى جایگاهم سوگند که هیچ بنده مؤمنى در چیزى از امور دنیا خواست مرا بر خواست خودش مقدّم ندارد، مگر اینکه به او غناى نفْس بخشم و همّ و غمش را مصروف آخرت سازم و و آسمان ها و زمین را ضامن روزى او قرار دهم و از پس تجارت هر تاجرى هواى او را داشته باشم؛  (کافی/ج2/ ص137)

 ادامه دارد...



تقریبا همه مردم به این نتیجه رسیدن برای این که حتی فقط زندگی راحت و خوبی داشته باشیم (مسلما بازندگی خوب آخرت خوبی هم خواهیم داشت) باید به دستوراتی که از خداوند رسیده عمل کنیم و بهترین قوانین که اون هم از طرف خداوند مشخص میشه رو بر جامعه حاکم کنیم (کسانی که در این مسئله شک و شبهه ای دارن میتونند به قسمت عقاید همین سایت مراجعه کنن).

اما اون چیزی که باعث اختلاف شده بیشتر جزئیات دین هست نه خود دین !! چون همون جور که دیده میشه حتی کسایی که باصطلاح دیندار نیستن هم انسانهاس دیندار واقعی رو دوست دارن،مثلا :فکر نمیکنم کسی در ایران باشه که مرحوم آیت الله بهجت رو دیده باشه و بهشون علاقه مند نباشه.

اما سوالی که اینجا پیش میاد اینه که دین اگه انقدر خوبه پس چرا توی زندگی هامون کمرنگ شده؟

چون انسان نیاز داره هر چند وقت یک‌بار، ذهنش رو مرتب کنه. مثل اتفاقی که در مورد کامپیوتر می‌افته که گاهی اوقات لازمه فایل‌های اضافی پاک بشن و طبقه‌بندی درستی از اطلاعات موجود صورت بگیره .مثلا توی کله ما پره از دستورات دینی ولی نمیتونیم درست ازشون استفاده کنیم. پراکندگی آگاهی‌ها در ذهن ما باعث می‌شه به جایی نرسیم.

یکی از اهداف ما اینه که برای دانه‌های تسبیح فضائل، توصیه‌ها و معارف دینی، یه نخ پیدا کنیم. نخی که اگه نباشه، دانه‌های تسبیح پراکنده می‌شن. می‌خواهیم برای معارف دینی، یک نظام پیدا کنیم.

اگه بتونیم همۀ معارف دین رو حول یک نظام و محور اصلی تحلیل کنیم، می‌فهمیم انرژیمون رو برای چه کاری باید صرف کنیم؟ در این صورت وقت و امکاناتمون رو هدر نمی‌دیم

در بیشتر اوقات معلوم نیست که از کجا و از کدوم فضیلت اخلاقی باید شروع کنیم؟

یکی از دلایل بی‌دینی کردن بعضی از افراد همین آشفتگی‌ایه که در معارف احساس می‌کنن.

از طرف دیگه شناخت و فهم نظام موجود در معارف دینی، برای کسانی که در صدد کار فرهنگی ان ضروریه تا مدام تردید نکنن که الان اولویت با کدوم کاره؟

از طرفی با این دسته بندی کارمون برای مناجات با خدا هم آسون میشه چون میفهمیم چه کار خوب یا بدی مرتکب شدیم

و همچنین میفهمیم از کجا باید شروع کنیم!!!

 



تاريخ : دو شنبه 12 بهمن 1394برچسب:بهترین مسیر برای زندگی بهتر, بهتر, مسیر, زندگی, دینی, اسلامی, | 17:8 | نویسنده : مرتضی |



تاريخ : دو شنبه 12 بهمن 1394برچسب:طنز حلال, خنده حلال, شوخی, جوک, مجتهدی, گردو, هندوانه, حکمت, | 12:9 | نویسنده : مرتضی |

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در سخنرانی در صحن علنی مجلس با اشاره به اتفاقی که اخیرا در جزیره فارسی افتاد و دستگیری تفنگداران آمریکایی عنوان داشت: در چند ساعت اتفاقاتی که در آنجا افتاد، آمریکایی‌ها حقارت‌های وحشتناکی را تجربه کردند.



وی ادامه داد: فیلم‌های بسیاری از لپ تاپ ها و موبایل‌هایشان استخراج کردیم که اگر خباثت کنند، آنها را پخش می‌کنیم و حقارتشان صدبرابر خواهند شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه 4 بار با آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در این مدت اخیر درگیر شده‌ایم، اما تنها کشوری هستیم که بدون هیچ‌گونه واهمه اعمال حاکمیت می‌کنیم، افزود: در هیچ‌جای دنیا کشتی آمریکایی توقیف نمی‌شود، اما ما این کار را انجام دادیم.

دریادار فدوی تاکید کرد: شیطان بزرگ تلاش می‌کرد تا با سخنان سخیف ما را تحقیر کند که در این پروسه شکست خورد و ما در جزیره فارسی که وسعتش به اندازه یک زمین فوتبال بوده و 130 کیلومتر از سواحل ما فاصله دارد،  همواره در آنجا حضور داریم و با اقتدار اعمال حاکمیت می‌کنیم.

وی با اشاره به شکست راهبردی آمریکا در خلیج فارس گفت: برخی تلاش می‌کنند تا دشمنی آمریکا را با شیطان‌های کوچک همچون عربستان جایگزین کنند که هیچ‌گاه نباید این اتفاق بیفتد و هیچ دشمنی همچون آمریکا نسبت به انقلاب اسلامی توطئه نکرده و جایگزینی شیطانک‌های کوچک به جای شیطان بزرگ یک انحراف است.



تاريخ : دو شنبه 12 بهمن 1394برچسب:آمریکا, امریکا, سپاه, ارتش, جمهوری اسلامی, سردار فدوی, مجلس, علی فدوی , فیلم, | 11:54 | نویسنده : مرتضی |

در ادامه آداب برخورد اجتماعی

5- رعایت ادب و نشستن: از ادب نشستن اینکه پا رو دراز نکنیم، پشت به حاضرین نشینیم، پایین تر از بزرگان مجلس بشینیم، جمع و جور بشینیم یعنی خودمون رو ول نکنیم (لم ندیم) در ضمن دو زانو نشستن به ادب و تواضع نزدیکتره.

6- تواضع و محبت:در این مورد فکر میکنم نیازی به توضیح نباشه فقط به این جمله معروف اکتفا میکنم : از محبت خارها گل میشود.

7- پرهیز از حرکت نا مناسب: مانند دست در بینی کردن، عاروق زدن، خلال کردن دندان، انگشت در گوش کردن، خاراندن بدن، آب دهان در حضور دیگران بیرون انداختن، حتی سیگار کشیدن و...

8- توجه به سخن دیگران: امیر المومنین(ع) میفرماید: قطع نکن کلام هیچ کس رو (حتی اگه ناحق یا اشتباه بگه) تا زمانی که بهت اجازه بده اونوقت میتونی نهی کنی یا بلند شی و بری. گوش کردن به کلام طرف مقابل نشانه شخصیت شما و احترام اون فرد هست. و تقریبا همه آدم ها کسی رو که خوب به حرفشون گوش میده دوست دارن و برای درد دل کردن بسراغ اونا میرن.

9- مدارا با برادران دینی:این مسئله خیلی مهم هست و میشه گفت حلقه گمشده یا فراموش شده در برخوردهای ما همین نکته است که همیشه و همه جا نباید عیب های همدیگه رو با تندی و خشونت به هم گوشزد کنیم بلکه در خیلی از موارد میشه مدارا کرد. مدارا به زبان ساده یعنی اگرهم کسی با شما برخورد ی کرد که در شانتون نبود ،همونجا سکه یه پولش نکنید بلکه با مهربانی بگذرید . و برای اینکار در آیات و روایات انقدر اومده که دیگه به هیچکس ارزش اینکار مخفی نیست.


متن بالا ترجمه روان و شرح نویسنده بر آیات و روایات اسلامی است.



تاريخ : یک شنبه 11 بهمن 1394برچسب:اسلام, آداب, ادب, اجتماعی, حدیث, معاشرت, برخورد, اخلاق, اخلاق اسلامی,شیعه, دین, حجاب, سلام کردن, مصافحه, | 21:44 | نویسنده : مرتضی |

آداب برخورد اجتماعی

در برخورد های اجتماعی چیزی به زیبایی و جذابیت ادب نمرسه، باتوجه به شرایط حاکم بر جامعه و تند یا بغضا خشن شدن برخوردها بهتره این موارد را بکار بگیریم تا جو سالمی بر جامعه و روابطمون حاکم بشه انشاالله:

1-درزمان ملاقات همدیگه دست بدیم وروبوسی کنیم: این کار بشدت دو طرف رو به هم نزدیک میکنه و در خیلی از موارد همین حرکت برای از بین بردن کدورت های بزرگ کافیه

2- روی گشاده: مطمئنا هیچکس از دیدن چهره عصبانی یا شل و ول صمیمی ترین دوستانش هم خوشحال نمیشه و سعی میکنه در اولین فرصت خودش رو از این وضعیت نجات بده پس بهتره همیشه تبسمی در چهره ما باشه تا مردم از دیدن ما لذت ببرن نه اینکه از ما فرار بکنن

*** تبصره: البته این مسئله برای خانم ها یکم فرق داره ،خانم ها بهتره در برخورد با مرد نامحرم نه تنها متبسم و گشاده رو نباشند بلکه در اکثر موارد خوبه که مغرورانه برخورد کنند. چون اگر خانم متاهل باشه مطمئنا همسرشون از دیدن خانم در حال خوش و بش کردن با مرد غریبه خوشحال نمیشه و بسته به میزان غیرت و مردانگی شوهر ممکنه عواقبی هم در پی داشته باشه ، و اگر دختر مجرد باشه در این صورت کسانی که قصد سوئ استفاده از دختران رو دارن شرایط رو مناسب میبینن و شروع میکنن به باصطلاح مخ زدن دختر و اگر هم مردی ( مرد واقعی) دنبال انتخاب همسر باشه همچین دختر جلفی رو برای زندگیش انتخاب نمیکنه پس بهتره خانم ها با غرور برخورد کنند تا کسی در اون ها طمع نکنه و گرفتار این مسائل نشن انشاالله.

3- زیبا گویی: از دیگر آداب برخورد زیبا و سنجیده حرف زدنه و این عمل به شدت باعث جلب اعتماد و اعتبار و توجه میشه برای اینکار هم نیاز نیست حتما از روی کتاب حرف بزنیم  بلکه همین که از الفاظ رکیک و دور از شان طرف مقابل استفاده نکنیم و از گفتن چیزهایی که از صحتشون مطمئن نیستیم اجتناب کنیم کافیه! که البته برای اینکار باید قبل از هرکلام یک لحظه اون رو از ذهنمون بگذرونیم تا متوجه ایراد کلام بشیم.

4- آراستگی ظاهر: لازمه که انسان با ظاهری آراسته و لباس های مناسب و بوی خوش برادر دینی اش رو ملاقات کنه و این نشانه احترام ما به طرف مقابل هست و باعث ساختن یک شخصیت مرتب و مورد اعتماد (باصطلاح جنتلمن) از خودمون در ذهن طرف میشه.

***تبصره: بخاطر زیبایی خدادادی زن چه در چهره و چه در اندام و موزون بودن بدن زن و با توجه به اینکه یکی از تحریک پذیر ترین اعضای مرد چشمش هست توصیه میشه خانم ها حجاب اسلامی رو رعایت کنند تا این مردهای عزیز با دیدن این خانم ها توی دلشون آشوب نشه و بفکر سوئ استفاده از شما نیافتند. البته در خیلی جاها دیده شده که دختر خانم ها میگن من دوست دارم این لباس رو بپوش و این دیگه مشکل مردهاست!!!

در جواب این دختر خانم ها حرف زیاده ولی به همین بسنده میکنم که این خانم ها دونسته یا ندونسته دارن مردها رو به مبارزه میطلبن معنی حرفشون اینه که من خودمو خوشگل میکنم هرمدی که میتونه بیاد منو بگیره با وجود این اینها نباید به اتفاقات بعد از این اعتراضی کنن چون که خودشون این شرایط رو محیا کردن و در ضمن این نکته فراموش نشه هر کسی حق زندگی معنوی داره و دخترانی که با نمایش دادن زیباییشون جوانی رو به گناه میندازن یا مهر مردی رو به همسرش کم میکنن باید جوابگو باشن!!

که البته به تجربه ثابت شده کسانی که این کار رو میکنن اگر دست از کارشون برندارند همین مشکلات برای خودشون قطعا پیش میاد چراکه در قرآن در سوره نور بصراحت اومده.

 

این متن ترجمه روان و شرح نویسنده از آیات و روایت اسلامی است.




تصویربرداری زیردریایی و پهپاد نداجا از ناو آمریکایی



اخیرا یک زیر دریایی "کلاس غدیر" نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و یک  "پهپاد تاکتیکی" آجا با پرواز حضور در نزدیکی ناو آمریکایی از آن تصویربرداری کردند و توانایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به همگان نشان دادند. برای دیدن مشروح خبر به سایت yjc.ir مراجعه کنید.

 



فلسفه سیاست:

فلسفه سیاسی به کاوش درباره مسائل اساسی اداره جامعه میپردازد و قدمتش به شکل گیری نخستین اجتماعات بشری میرسد. بطور خلاصه فلسفه سیاسی ، مجموعه باورهای فلسفی در جهت اداره امور جامعه است.

علم سیاست :

در علم سیاست که بیشتر در دانشگاه ها رایج است ، فرضیه هایی طرح میشود که قابلیت اثبات و ابطال داشته باشند و « قدرت » یکی از مباحث مهم این حوزه است.

مفهوم سیاست:

واژه «سیاست» معادل Politic و ریشه لاتین آن Polis است که به معنای شهر و شهروندی و قانون اساسی  یا ساختار حقوقی آمده است. سیاست واژه عربی و از ریشه «ساسَ یَسوسُ » گرفته شده .

سیاست در منابع اسلامی سه نوع دارد که به شرح زیر است

1. سیاست شیطانی:

این نوع سیاست اشاره به بعد منفی در چگونگی اداره جامعه دارد که در آن خدعه ، دروغ و استفاده از هر وسیله ممکن برای دستیابی به هدف مجاز شمرده میشود

2. سیاست حیوانی :

در این نوع سیاست حاکم از دروغ و خدعه پرهیز میکند ولی صرفا جهت تامین نیاز های مادی جامعه اقدام میکند.

3. سیاست اسلامی:

در این نوع سیاست ، به دو بعد مادی و معنوی انسان توجه شده است و حاکم اسلامی، در جهت شکوفایی هردو بعد از حیات انسانی میکوشد.

 

 

همچنین سیاست در منابع غیر اسلامی دارای انواع متعددی است که از آنها به عنوان مکاتب سیاسی یاد میشود ، انشالله در مطالب بعدی به اختصار مهمترین آنها را بیان میکنم.

 

منبع:  کتاب فلسفه و سیاست نوشته محمد جواد نوروزی

 



اعتراض مردمی به حضور فاطمه معتمدآریا در کاشان

قرار بود یکشنبه ۴ بهمن ماه فیلم “یحیی سکوت نکرد” در کاشان به نمایش در بیاد و بعد از نمایش فیلم؛ با حضور فاطمه معتمدآریا (بازیگر اصلی فیلم) نشست نقد و بررسی برگزار بشه که بخاطر سوابق خانم فاطمه معتمدآریا از قبیل حمایت از فتنه و کشف حجاب در جشنواره کن و... مردم مذهبی شهر کاشان خواستار نیامدن این خانم به شهرشون شده بودند ولی با بی توجهی مسولین فرهنگ و ارشاد شهرستان به مطالبه مردم  خانم معتمد آریا به کاشان اومدند و این باعث شد عده ای از مردمی که از رفتار و گفتار این خانم ناراحت بودند و از کشف حجابش قلبشون بدرد اومده بود با تجمع در محل برگزاری نشست و سردادن شعارهایی انزجارشون رو از حضور این خانم اعلام کنند، قابل توجه اینکه بمناسبت حضور و تقدیر دولتیون از خانمی که به مقدسات جامعه اسلامی توهین کرده، روز جمعه 9 بهمن در کاشان عزای عمومی اعلام شد. درضمن به گفته شاهدان بر خلاف اونچه رسانه ها در دفاع از این خانم مطرح کردند هیچ فحاشی و هتک حرمت یا تعقیب و گریز و... صورت نگرفته

 

 



الف- در خصوص خرافات شیعیان! اول در نظر داشته باشید که ملاک مذهب، متن آن است و نه رفتار گرویدگان به آن که ممکن است دستخوش خرافات گردد. دوم دقت فرمایید که ابتدا می‌گویند در تشیع نیز خرافات وجود دارد و زود زیارت یا توسل به ائمه (ع) را مثال می‌آورند که القا کنند این یک خرافه است! و سوم آن که به دروغ و اتهام می‌گویند: ما اهل بیت (ع) را به جای خدا صدا می‌کنیم و آنها را به جای خدا گذاشته‌ایم، و سپس تهمت خود را وارد دانسته و می‌پرسند: «آیا این شرک نیست؟
چرا، اگر عوام احمقی اهل بیت (ع) را به جای خدا بگذارد و یا به جای خدا آنها را صدا بزند، عین شرک است. اما کدام شیعه‌ای در طول تاریخ تشیع چنین کاری کرده است؟! اگر نادان‌هایی به نام تشیع یا محبت اهل بیت (ع) این کار را کرده باشند نیز از نظر تشیع مردود و بر باطل شمرده شده‌اند.
اگر شیعه امام را به جای خدا گذاشته باشد، به إله بودن آن شهادت می‌دهد و نه به ولایت آنان از جانب خدا. اگر خدا به موحدین و مؤمنین و مسلمین فرمود: که برای اطاعت من، به پیامبر اکرم (ص) رجوع کنید، از او اطاعت کنید، از او تبعیت کنید، او را اسوه (الگو) قرار دهید، اختلافات خود را نزد او ببرید، هر چه حکم کرد بپذیرید و بدانید که خارج از وحی هیچ نطقی، هیچ منطقی و هیچ گفتار و عملی ندارد، او را دوست داشته باشید، آن چه او آورد بگیرید و آن چه واگذاشت رها کنید و ... (همه موارد تصریح در آیات قرآن کریم است)، برای اطاعت خدا باید چه کنیم؟ بگوییم: خیر ما چون موحد هستیم فقط خدا را قبول داریم و رسولش را کنار می‌زنیم؟! آیا این تفکر و بدعت و جایگزین کردن نظر شخصی «خود» به جای امر الهی، خودش شرک نیست؟! کدام معرفت، محبت، اطاعت، دعا، توسل و ... در شیعیان، عین دستور پیامبر اکرم (ص) برای سعادت دنیا و آخرت نیست؟ مگر عبادت و اطاعت خدا چگونه محقق می‌گردد؟! نکند غیر از شیعیان، مابقی مستقیم از خدا اخذ وحی می‌کنند، کسب علم می‌کنند، چه باید کردها و نباید کردها در شئون مختلف را می‌پرسند، ارتباط مستقیم و بدون هیچ وسیله‌ای (که حتی نماز و روزه و تلاوت قرآن نیز وسیله‌ای برای رشد و قرب است) با خدا دارند و شیعه خبر ندارد؟ یا آن که خیر، هر وسیله‌ای جایز است، به جز رجوع و وسیله قرار دادن اهل بیت (ع)؟

ب - چه کسی گفته است که صدا کردن هر کس دیگری، حتماً قرار دادن او به جای خداوند متعال است؟! آیا چون خدا علیم و حکیم است [وَاللّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ]، هیچ کس نباید نزد عالمی تعلّم کند و معلم خود را صدا کند؟ آیا چون خدا وکیل همگان است و به موحدین و مؤمنین دستور داده شده که به خدا توکل کنند [وَعَلَى اللّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ] هیچ کس نباید در هیچ امری وکیلی بگیرد؟! آیا چون خداوند متعال شفا دهنده است و در کتاب خودش برای مؤمنین شفا و رحمت قرار داده است [وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاء وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ] هیچ مؤمنی نباید برای معالجه به پزشک مراجعه نماید و...؟

 

 

 

 

 

بلکه این همان مصداق قول خداوند است که میفرماید :« ای کسانی که ایمان آورده اید تقوای الهی پیشه کنید و وسیله ای برای تقرب به خدا انتخاب نمایید...».(سوره مائده آیه 35)

 

 

 



تاريخ : دو شنبه 28 دی 1394برچسب:اسلام, جهان, رشد, شیعه,شبهه, خرافات, خرافه, دعا, توسل, ائمه, اهل بیت, امامیه, امامان, معصوم, | 12:37 | نویسنده : مرتضی |

به گزارش ادیان نیوز، سایت خبری CNN وابسته به گروه رسانه‌ای تایم وارنر (در ایالات متحده امریکا)، در خبر مربوط به ۴ آوریل ۲۰۱۵ آماری را منتشر کرد که نشان می‌دهد اسلام سریعترین دین در حال رشد در جهان است. در این خبر آمده است:

Islam, the world's fastest-growing faith, will leap from 1.‎6 billion to 2.‎76 billion by 2050, according to the Pew study
همچنین در این خبر، نموداری از ادیان در حال رشد، نشان داده است که اسلام، بیشترین شتاب رشد را در میان ادیان و مکاتب بزرگ جهان دارد. چنان که تا ۴۰ سال آینده جمعیت مسلمانان جهان به بیش از ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون نفر خواهد رسید. و با ادامه همین روند، در سالیانی نزدیک، بزرگترین دین جهان خواهد شد.
   
این رسانه‌ای امریکایی در حالی این خبر را منتشر می‌کند، که دولت امریکا با تمام قوا سیاستِ اسلام‌ستیزی را در پیش گرفته است. لیکن می‌بینیم که سیاست‌های استکباری دولت امریکا در جهان، نتیجه‌ای عکس داده و رسانه‌های امریکایی گویای رشد و گسترش اسلام در جهان هستند.
منبع: ادیان نت




تاريخ : دو شنبه 28 دی 1394برچسب:اسلام, جهان, رشد, سی ان ان, cnn, شیعه, | 11:59 | نویسنده : مرتضی |

احکام موسیقی و رقص ، احکام دینی مربوط به رقص و موسیقی و حکم رقص : امروز توی بانک آقایی که کنارم نشسته بود، بهم گفت: حاج‌آقا از شما یک سوال داشتم؟ گفتم بفرمایید. گفت: حاجی من چند روز دیگه عروسی پسرمه. الان هم اومدم بانک تا مقداری پول نو بگیرم تا شب عروسی به عنوان شاباش بدم. آیا این کار از لحاظ شرعی اشکال نداره؟




به ایشون گفتم: قبل از جواب سوال، تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم که زندگی خوب و شیرینی داشته باشن. اما جواب سوال دو صورت داره: صورت اول اینکه شما در إزای رقص حرام به شخص شاباش یا اجرت رقص را  می‌دهید، این کار جایز نیست چون سبب تایید عمل باطل شخص رقاص میشه و همچنین اجرت بر کار حرام، حرام است. البته در اینکه آیا رقص در همه صورت‌ها حرام است یا نه؟ بین علما اختلاف نظره. رقص زن برای شوهرش به فتوا اکثر مراجع جایزه و در مورد رقص زن برای زن بعضی از علما فتوا به جایزبودن رقص در مجلس زنانه با بعضی شروط داده‌اند. که هر کسی باید به مرجع خودش در این زمینه مراجع کنه.

صورت دوم اینه که شما پولی را که به حاضرین در مجلس عروسی به صورت کلی می‌دین یا اینکه بروی سر عروس پرت می‌کنین، قصدتان هدیه دادن باشه و می‌خواین باعث خوشحالی دیگران باشین در اینصورت دادن و گرفتن این پول اشکالی نداره.
گفت: حاج‌آقا حکم شرعی رو یاد گرفتم اما دوست دارم بدونم اینکار من به لحاظ اخلاقی صحیح هست یا نه؟ در جواب گفتم: هرکس در نحوه خرج کردن و تصرف در اموال خودش آزاده مگر سفیه یا مهجور باشه که باید با اجازه حاکم شرع در اموال خود تصرف کنه. پس شما به لحاظ شرعی حق دارین به هرکسی که مایلین در شب عروسی هدیه بدین، اما باید بدونین که مومن زیرکه و همیشه به دنبال عمل مهمتره نه مهم. گفت حاج‌آقا بیشتر توضیح دهید، یعنی چه مومن دنبال کار مهمتره؟ گفتم شما در شب عروسی چقدر شاباش بروی سر عروس و داماد و حاضرین می‌ریزی؟ گفت: حدود پانصدهزار تومان. گفتم می‌دونی چقدر انسان آبرومند هستند که به این پول احتیاج اساسی دارن و شاید با همین مبلغ مشکلی از مشکلاتشون حل بشه، بنظر شما آیا پرتاب پول بر سر افراد بی‌نیاز مهمتره یا افراد نیازمند؟ لحظه‌ای سکوت کرد و بعد گفت: یقینا نیازمند، بقول شاعر تا توانی به جهان خدمت محتاجان كن، به دمی یا درمی یا قلمی یا قدمی. حاج‌آقا جوابم رو گرفتم، من می‌تونم با این پول خودنمایی کنم برای دیگران یا اینکه با دادن آن به نیازمند یک دعای خیر برای خودم و فرزندام بخرم و من صورت دوم رو انتخاب می‌کنم.

گفتم: خوشحالم که چنین انتخابی کردید.

 



تاريخ : شنبه 26 دی 1394برچسب:رقص, موسیقی, آهنگ, حکم شرعی,دین , اسلام, زن, مرد , رقص زن و مرد, عروسی, جشن, | 12:10 | نویسنده : مرتضی |

امام على عليه السلام :

اَللِّسانُ سَبُعٌ إِن خُلِّىَ عَنهُ عَقَرَ؛

زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.

نهج البلاغه(صبحی صالح) ص 478 ، ح 60

امام صادق عليه السلام :

إِذا أَرادَ اللّه  بِعَبدٍ خِزيا أَجرى فَضيحَتَهُ عَلى لِسانِهِ؛

هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.

بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 75 ، ص 228 ، ح 101

امام باقر عليه السلام :

إِنَّ هذَا اللِّسانَ مِفتاحُ كُلِّ خَيرٍ و َشَرٍّ فَيَنبَغى لِلمُؤمِنِ أَن يَختِمَ عَلى لِسانِهِ كَما يَختِمُ عَلى ذَهَبِهِ وَ فِضَّتِهِ؛

براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود مهر زند، همان گونه كه بر (كيسه) طلا و نقره خود مُهر مى زند.

تحف العقول ص 298

 

 

 



تاريخ : جمعه 25 دی 1394برچسب:زبان, حدیث, اخلاق, اخلاقی, رسول اکرم, پیامبر, سخن کوتاه, سخن, لسان, امام حسین, حدیث اخلاقی, | 18:47 | نویسنده : مرتضی |

 رسول اكرم صلى الله عليه و آله :

جَمالُ الرَّجُلِ فَصاحَةُ لِسانِهِ؛

زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.

شرح فارسی شهاب الاخبار ص 73

 

امام حسين عليه السلام :

إِنَّ لِسَانَ ابْنِ آدَمَ يُشْرِفُ كُلَّ يَوْمٍ عَلَى جَوَارِحِهِ فَيَقُولُ كَيْفَ أَصْبَحْتُمْ فَيَقُولُونَ بِخَيْرٍ إِنْ تَرَكْتَنَا وَ يَقُولُونَ اللَّهَ اللَّهَ فِينَا وَ يُنَاشِدُونَهُ وَ يَقُولُونَ إِنَّمَا نُثَابُ بِكَ وَ نُعَاقَبُ بِكَ.

زبان آدميزاد، هر روز به اعضاى او نزديك مى شود و مى گويد: چگونه ايد؟ آنها مى گويند: اگر تو ما را به خودمان واگذارى، خوب هستيم و مى گويند: از خدا بترس و كارى به ما نداشته باش: و او را سوگند مى دهند و مى گويند: ما فقط به واسطه تو پاداش مى يابيم و به واسطه تو، مجازات مى شويم.

خصال ص6 - مستدرک الوسایل ج 9 ، ص 25 ، ح 10105 - بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 68 ، ص278، ح 14

 

 



تاريخ : جمعه 25 دی 1394برچسب:زبان, حدیث, اخلاق, اخلاقی, رسول اکرم, پیامبر, سخن کوتاه, سخن, لسان, امام حسین, حدیث اخلاقی, | 18:44 | نویسنده : مرتضی |

بهترین علاج ها كه علمای اخلاق و اهل سلوك برای معالجه مفاسد اخلاقی فرموده اند این است كه هر یك از اخلاق های زشت را كه در خود می بینیم در نظر بگیریم و بر خلاف آن تا مدتی مردانه اقدام كنیم و بر ضد آن رذیله رفتار كنیم و از خدا در هر حال توفیق طلب كنیم، مسلماً بعد از مدتی آن خُلق زشت رفع خواهد شد.



 

امام باقر علیه السلام خود بسیار برای رفع نیاز حاجتمندان تلاش می کردند. در شرح حال زندگی ایشان می بینیم که ایشان در گرمای طاقت فرسا برای کسب روزی تلاش می کردند و ما حصل زحمت خود را بین مردم نیازمند تقسیم می کردند.

آن حضرت علیه السلام می فرماید: «وَ أُوصِیكَ بِخَمْسٍ إِنْ ظُلِمْتَ فَلَا تَظْلِمْ وَ إِنْ خَانُوكَ فَلَا تَخُنْ وَ إِنْ كُذِّبْتَ فَلَا تَغْضَبْ وَ إِنْ مُدِحْتَ فَلَا تَفْرَحْ وَ إِنْ ذُمِمْتَ فَلَا تَجْزَع» (تحف العقول، ص292(

ای جابر! تو را [در برخورد با مردم] به پنج چیز وصیت می كنم:

1.اگر بر تو ظلم و ستمی شد، تو ستم مكن؛

 2. اگر به تو خیانت كردند، تو خیانت نكن؛

3. اگر تكذیب شدی، غضب مكن؛

4.اگر مدح شدی، شاد مشو؛

5. اگر نكوهش شدی، بی تابی مكن.

امام باقر علیه السلام به ما می آموزند که در برخورد با مردم، رفتار ما لزوما نباید یک رفتار آینه وار باشد. نباید هر چه با ما کردند ما هم مقابله به مثل کنیم، بلکه ما باید اخلاقیات را مبنای رفتار خود قرار دهیم، هر چند سخت باشد. اما اگر تک تک ما به همین توصیه نورانی عمل کنیم، دیگر شاهد این همه زد و خورد، بی اخلاقی و بد اخلاقی های اجتماعی نخواهیم بود.

 

 



دستگیری تفنگداران آمریکایی ، نگاه سیاسی به ماجرای دستگیری تفنگداران آمریکایی : این آزادی به نحوی نمایش داده شد که گویی سپاه پاسداران نظامیان آمریکایی را ربوده است و جان کری با توانایی بالای خود در دیپلماسی توانست بدون جنگ آنها را آزاد کند.  ظریف کری ملوانان آمریکایی برگ برنده‌ای که دودستی تقدیم آمریکا شد/ آمریکا خود را پیروز معرفی کرد!!!
 



 

 

پس از اعلام دستگیری 10 تفنگدار متجاوز آمریکایی به آبهای کشورمان و اعلام رسانه ای آن، تکاپوی عجیبی از سوی امریکایی ها برای آزادسازی هرچه زودتر این نظامیان صورت گرفت.  طبق سخنان سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، «جان کری طی 10 ساعت، 5 بار با ظریف درخصوص آزادی ملوانان امریکایی گفتگو کرده است«.


این پیگیری‌ها به حدی بود که خبرگزاری "رویترز" ساعتی بعد به نقل از مقام های وزارت دفاع نوشت: «قرار است ملوان ها صبح زود چهارشنبه به وقت خلیج فارس آزاد شوند.»  شاید یکی از دلایل شدت این پیگیری‌ها و عجله برای آزادی زودتر نظامیان آمریکایی تقارن این اتفاق با آخرین نطق سالیانه اوباما در کنگره بود. نطقی که در پایان 8 سال ریاست جمهوری وی از اهمیت زیادی برخوردار بود.
 
 
بسیاری از کارشناسان معتقدند این استیصال آمریکایی‌ها، بزنگاه بسیار مناسبی برای گرفتن امتیازهای لازم و یا لااقل شکستن هیمنه آمریکا بود. امتیاز قدرتمندی که می توانست دست دولت اوباما را روکند.

اما...  !!!

 



ادامه مطلب
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد